Op dit plaatje is er weer heel duidelijk sprake van vorm. De vorm die je in dit plaatje herkent, is de driehoeksvorm. De pinguïns staan in de vorm van een driehoek.
In dit plaatje is het camerastandpunt erg belangrijk. Het is gefilmd vanaf onderen,het kikvors perspectief. Het hoofd van de zeeolifant komt direct op je af, en daarom maakt het beeld extra angstig. Bij dit plaatje leef je erg mee met de pinguïns, want je snapt hoe de pinguïn zich voelt.
In dit plaatje is het camerastandpunt erg belangrijk. Het is gefilmd vanaf onderen, het kikvors perspectief. Doordat we als kijker nog zoveel van de onderkant zien, worden we heel erg meegetrokken in de film. Je ziet hoe de pinguïn op je af komt waggelen in het ei, maar je ziet ook hoe de ouders van de pinguïn verwachtingsvol naar het ei kijken.
Op dit plaatje is er kleurbeleving te zien. Je ziet dat Gloria op het podium een voorstelling aan het geven is. De donkere achtergrond, met daarbij de groene, blauwe en paarse lichtbundels. Dat roept het gevoel op van een podium.
Dit plaatje laat ook grootteverschil zien. De ouders van Mambo worden hier erg groot geschetst, terwijl Mambo erg klein is. Ze laten hier zien dat de ouders van Mambo de baas zijn en dat Mambo moet luisteren.
Op dit plaatje is heel duidelijk overlapping te zien. Er zijn een aantal pinguïns die elkaar overlappen. De voorste twee pinguïns in het midden overlappen elkaar heel duidelijk.
Op dit plaatje is er sprake van grootteverschil. Lovelace is de pinguïn om wie het draait, de andere pinguïns zijn minder belangrijk.Lovelace is de baas over de groep pinguïns en hij vertelt wat er moet gebueren. Dit kan je ook zien doordat Lovelace hoog staat en de andere pinguïns lager staan.
Op dit plaatje is er duidelijk een hart te zien. Dit hoort bij het beeldaspect vorm en dan specifiek de functie die de vorm heeft. De liefde tussen de twee pinguïns wordt hier duidelijk naar voren gebracht.
Bij dit plaatje is er duidelijk sprake van kleurbeleving. Je ziet het blauwe water en het witte ijs. Dit zijn koude kleuren, zo wordt er een duidelijk beeld van de kou geschetst die op de zuidpool aanwezig is.
Je ziet op dit plaatje de textuur van Mambo. Je kan goed zien dat een pinguïn een harige vacht heeft. De harige vacht is specifiek voor de kleine pinguïn en voor het verloop van de film. Mambo is altijd anders dan de andere pinguins uit zijn generatie.
Op dit plaatje is er sprake van een kader als uitsnede. Je ziet alleen Mambo op de afbeelding staan. De omgeving is onbelangrijk , het gaat echt om Mambo.
Bij dit plaatje zie je erg duidelijk dat Mambo erg aaibaar is gemaakt, dit heet ook wel hetgeen ze uitdrukken. Door de donzige vacht en het ronde hoofdje ziet Mambo er erg lief uit. Mambo wordt hierdoor in de film de kleine, lieve pingüïns die zo schattig is in de film.
vrijdag 11 december 2009
Beeldaspecten uit Happy Feet
Gepost door Evanne op 06:16
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 reacties:
Het begrip 'kickforce' vind ik prachtig gevonden, is dat een voetbalterm..? Waarschijnlijk bedoel je 'kikvors'.. ;-)
Koppel de beeldaspecten consequent aan de inhoud, dus niet alleen 'technisch' benoemen (zoals bij overlapping). Niet elke beschrijving is juist. Graag even een op een in de les bespreken, want anders ben ik een halfuur aan het typen.. ;-)
Een reactie posten