zaterdag 5 december 2009

Motivatie Melanie

Inleiding
Toen ik voor het eerst de opdracht zag, vond ik het best een moeilijke en ingewikkelde opdracht. Vorig jaar hebben we al verschillende beeldaspecten behandeld, door middel van een BOM te maken. Ik vond dat best lastig, maar er is toch een voldoende uit voortgekomen. Toen moesten we plaatjes opzoeken en vertellen wat voor beeldaspect het was.

De opdracht is nu ook in die trend, maar dan met andere aspecten erbij. We moeten nu ook kijken wat de boodschap in de film is, maar ook vergelijkingen maken met de ‘echte wereld’. Dat vind ik wel leuk, want zo ga je toch anders kijken naar animatiefilms. Ik kijk nu wel anders tegen animatiefilms. Ik let op de kleuren, maar ook waar het camerastandpunt is enzovoort. Eerst keek ik daar nooit naar, maar ik weet nu dat er veel meer over een animatiefilm wordt nagedacht dan ik eerst dacht.

Wat hoop ik te leren?
Ik hoop dat ik nog meer leer hoe je tegen animatiefilms moet aankijken. Animatiefilms zijn bedoelt voor vermaak, maar vaak zit er ook een boodschap achter en die boodschap komt naar voren door het verhaal, maar ook een camerastandpunt, kleuren of belichting komt erbij kijken. Ik hoop dat ik nog meer leer hoe ik animatiefilms kan inzetten in het onderwijs en hoe ik dat het beste kan doen. Ik hoop dat ik weet wat een goede les bij zo’n film is en wat voor soort vragen ik aan de leerlingen kan stellen.

Samenwerking
Ik verwacht dat de samenwerking met z’n vieren goed gaat verlopen. We zijn al gezamenlijk tot een film gekomen en waren alle vier daar enthousiast over. We hebben al een plan van aanpak gemaakt en we houden veel contact over de opdracht.

1 reacties:

Guido Paap zei

Prima motivatie! Probeer het contact zoveel mogelijk via de blog te laten verlopen. Reageer op elkaar en vul elkaar aan, zodat ik het proces kan volgen of kan bijsturen. Succes!

Een reactie posten