vrijdag 4 december 2009

Motivatie Sharon

Motivatie Sharon

Ik verwacht dat mijn creativiteit wordt door deze opdracht wordt bevorderd. De opdracht is erg breed, waardoor mijn eigen inbreng groot is. Ook leer ik opdrachten te bedenken die goed bij de leerlingen aansluiten. Met aansluiten bedoel ik het aantrekkelijk maken van de opdrachten, maar ook het bedenken van leerzame opdrachten voor de kinderen. Verder leer ik gerichter vragen te stellen. Dit doe ik door de kinderen bijvoorbeeld naar een beeldaspect van een fragment te laten kijken. Aan mijn inhoudelijke kennis wordt eveneens gewerkt. Denk aan de verschillende beeldaspecten (en misschien klassieke kunsten) die aan bod komen. Als ik les ga geven dan kan ik ook goed gebruik maken van een basisplan en kijkwijzer. Het is dan erg handig dat ik hier al mee in aanraking ben geweest.

Ik kom ook te weten welke visie/aandachtspunten ik belangrijk vind. Ik leer door deze opdracht goed na te denken over de keuzes die ik maak en waarom ik bepaalde keuzes maak. Ik kan bijvoorbeeld het theoriedeel klassikaal aanbieden, maar dan moet ik een weloverwogen keuze hebben gemaakt. Als laatste oefen ik ook met samenwerken. Er moeten taken worden verdeeld en er moet heel goed overlegd worden. Het luisteren naar de andere studenten is hierbij belangrijk. Iedereen heeft een andere visie en hier moet ik voor open staan. Wat ik nu al heb geleerd is dat deze opdracht vakoverstijgend is. Wij hebben voor de film ‘Happy feet’ gekozen, waarbij ik eerst niet zo had nagedacht over de vakken waar de film betrekking op heeft. Later bleek deze film veel weg te hebben van het echte leven van pinguïns. Zowel natuur als aardrijkskunde komen dus nu al naar voren.

1 reacties:

Guido Paap zei

Ik zou het verband en verschil met een film als 'March of the penguins' onderzoeken. Verder prima motivatie!

Een reactie posten