Doelen theorieles betreffende de powerpoint:
Aan het eind van de les kunnen de leerlingen minstens vier beeldaspecten benoemen.
Aan het eind van de les kunnen de kinderen over verschillende beeldaspecten praten en vertellen wat sommige beeldaspecten (te denken valt aan 'textuur')inhouden.
Aan het eind van de les kunnen de kinderen beeldaspecten benoemen op het moment dat ze een plaatje van een animatiefilm zien.
Doelen kijkwijzer:
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen kleurtonen ontdekken.
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen de sfeer van muziek ontdekken;
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen camerastandpunten benoemen;
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen dans uit de film vergelijken met de realiteit (waar lijkt de dans op);
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen weten wanneer je de textuur van de dieren goed ziet en kunt herkennen;
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen positie van de 'spelers' in de film benoemen;
Na het maken van de kijkwijzer kunnen de kinderen verschillen en gelijkenissen ontdekken bij de pinguins.
Doelen praktijkles:
Muziek:
Aan het eind van deze les kunnen de leerlingen minimaal vier instrumenten kunnen benoemen.
Aan het eind van deze les kunnen de leerlingen een emotie aan een insturmentaal muziekstuk koppelen.
Aan het eind van deze les kunnen de leerlingen kunnen de leerlingen zelf een muziekstuk maken van twee minuten.
Dans:
Aan het eind van deze les kunnen de leerlingen een dans dansen met muziek uit de film Happy Feet.
Aan het eind van deze les kunnen de leerlingen praten over een dans.
Algemeen:
Aan het eind van deze les kunnen de leerlingen een kunstzinnige orientatieactiviteit reflecteren.
woensdag 13 januari 2010
Doelen
Gepost door Evanne op 03:59
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten